Dobre Dla Dzieci – Mocno uwielbiany Serek Homogenizowany z owocami

Zaraz po nutelli (od niedawna króluje u nas z tego zdrowego przepisu), najmocniej uwielbianym śniadaniowym rarytasem są u nas serki! Dzieci nie potrafią przejść obojętnie obok półki, gdzie stoi Danio, Monte i Danonki. Reklamy sugerują, że wszelkiego rodzaju serki to doskonałe źródło białka, czy wapnia w diecie dzieci. Nie daj się zwieść. Tak naprawdę większość serków to desery, zawierające znaczne ilości cukru i niepotrzebnych dodatków.

Zaproponujemy Ci zdrowszą alternatywę. 

Wskazówka dietetyka, dietetyk Daria Rybicka

Wprowadzaj zmiany w diecie dziecka stopniowo. Możesz zacząć od modyfikowania produktów, czy dań, które najbardziej lubi Twoje dziecko. Następnie podawaj ten produkt w coraz zdrowszej „wersji”. Jeżeli dziecko lubi słodkie serki homogenizowane to nie przestawiaj go od razu na jogurt naturalny jeżeli nie zna jego smaku. Wprowadzaj zmiany małymi krokami. Możesz przygotować np. domową wersję serka homogenizowanego (przepisy poniżej). Wybieraj smaki, które lubi dziecko (np. serek owocowy, z owocem, które najbardziej lubi dziecko, czy serek czekoladowy).

Pamiętaj również, że dziecko kojarzy serek homogenizowany ze słodkim smakiem. Początkowo możesz dosłodzić serek do preferowanego smaku większą ilością cukru. Następnie zmniejszaj ilość cukru, zamieniaj go na zdrowsze zamienniki. W ten sposób przyzwyczajasz dziecko do coraz bardziej zdrowszej wersji produktu, który już zna. Następnie możesz spróbować zaproponować dziecku jogurt naturalny. Uwaga: warto go podać z dodatkiem czegoś , co dziecko bardzo lubi np. domowy, zdrowy krem czekoladowy. Na wierzch dodaj ulubiony owoc np. borówki czy maliny. Kolejnym krokiem może być wprowadzanie różnych rodzajów mleka roślinnego zamiast mleka krowiego (w kolejnych wpisach pokażemy Wam kilka metod) oraz przygotowanie  kremowych deserów ze zdrowych produktów (np. kasze).

Domowe serki waniliowe możesz wykorzystać do jedzenia samodzielnie, dodawać np. do naleśników, czy w formie deseru np. z ulubionym owocem, czy zdrowym kremem czekoladowym. 

Twoje dziecko nie chce patrzeć na nowości w jedzeniu? Nie zniechęcaj się jeżeli dziecko nie od razu chce spróbować nowej rzeczy, której nie zna. Można zastosować efekt „zdartej płyty” i podawać dziecku dany produkt kilka, kilkanaście razy.

Domowe serki to zdrowsza alternatywa gotowych produktów kupowanych w sklepie.

Możesz przygotować je w większej ilości, zamknąć w słoiku i przechowywać w lodówce. Nawet jeżeli początkowo do ich przygotowania użyjesz cukier to unikniesz niepotrzebnych dodatków, które znajdują się w sklepowych serkach (syrop glukozowo-fruktozowy, żelatyna, skrobia modyfikowana). W części z nich znajdują się również barwniki, zagęstniki, aromaty, bardzo niezdrowe tłuszcze utwardzone itd.

Czy naprawdę chcesz tym karmić swoje dziecko?

Domowy serek waniliowy. Zdrowe, domowe „Danio”

Twaróg półtłusty 250g

Jogurt naturalny ok. 1,5 kubeczka małego jogurtu naturalnego dobrej jakości  (bez dodatku cukru i mleka w proszku)

Wanilia (użyłam laskę wanilii, jeżeli nie masz w domu można dodać cukier waniliowy, najlepiej taki prawdziwy, a nie wanilinowy) cukier dodajemy do smaku np. 2-3

Wszystkie składniki bardzo dokładnie miksujemy aż do uzyskania gładkiej masy bez grudek.

Jako dodatek upiekłam dzieciakom Kokosanki. Mi samej trudno obejść się bez słodkości 😉

3 białka

20 dag cukru

20 dag wiórek kokosowych

Białka ubić na sztywną pianę. Następnie po trochu dodawać cukier oraz wiórki kokosowe. Blachę wyłożyć pergaminem. Z masy, łyżką układać małe kupki na blasze. Piec w piekarniku rozgrzanym do około 180C do momentu, aż ciasteczka będą lekko rumiane, uważając jednocześnie by się nie przypaliły.

Moje maluchy uwielbiają serki, galaretki, warstwowe deserki. Dla nich to prawdziwa nagroda i cieszą się jak… dzieci 😉 Dlatego na spód dałam im mus truskawkowy, zblendowane truskawki. Radość z jedzenia takiego deserku jest o tyle duża, że dla dzieci to atrakcyjnie podany rarytas a dla mamy duma, że karmi dzieci dobrze i zdrowo. Taki truskawkowy wsad to 100% owoce, serek to 100% ser i jogurt. 100% dobra i 100% natury. Serki można podać również w wersji czekoladowej, dodając łyżkę kakao.

 

Zdrowych przepisów z serii Dobre Dla Dzieci szukaj TU

 

1

dsc_0060

dsc_0057

dsc_0059

dsc_0035

dsc_0033

dsc_0025

dsc_0008

88

dsc_0105

54

dsc_0034

dsc_0030

dsc_0089

dsc_0091

 

dsc_0062

dsc_0081

dsc_0114

dsc_0055

dsc_0053

85

Przepis przygotowała Daria Rybicka – dietetyk

Zawieszka „milk” – Lemon Ducky

Okrągłe szklanki – Normann Copenhagen Rocking

 

Powiązane wpisy
Komentarze

Komentarze
(post, 3)

  1. Kasia napisał(a):

    ale superr dziekujemy za fajny prosty i szybki przepis:-))) mozesz podpowiedzic jaki jogurt uzylas??
    uwielbiam Twoj blog, trafilam tu przypadkiem j napewno pozostane stalym czytelnikiem

    pozdrawiam:-)

  2. Meg napisał(a):

    Tak, śniadania trzeba celebrować 🙂 Także lubimy sami przyrządzać nasze jedzenie 🙂 Aby smaczniej i zdrowiej gotować uzdatniliśmy ostatnio wodę filtrem założonym na ujęciu wody. Teraz lepiej wszystko smakuje no i jest zdrowsze.

Dodaj komentarz

Korzystając z naszego serwisu akceptujesz ustawienia cookie. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zamknij