Czym zastąpić słodycze? Mam ich dość, choć kocham szalenie.

czym zastapić słodycze

Mam ich dość, choć kocham szalenie. Mdli mnie ale ślinka leci bez opamiętania. Nie ma co ukrywać, kocham słodycze! I nawet karmienie piersią mnie nie powstrzymuje. Pierwsze, co zrobiłam po porodzie, to zjadłam czekoladę! Z o-rze-cha-mi! Przez pierwsze dni tłumaczyłam sobie, że pewnie brakuje mi cukru (YHY) i, że muszę się odżywiać zgodnie z zapotrzebowaniem (AHA) i słuchać swojego ciała, bo ono wie najlepiej, czego mi trzeba (O NA PEWNO!) Jadłam więc czekoladki, cukiereczki i ciasteczki. Przed obiadem. I po obiedzie. Po wstaniu z łóżka. I namiętnie na noc. Nie potrafiłam sobie odmówić i wciąż tłumaczyłam się sama przed sobą. Kiedy jednak dysonans miedzy ochotą na słodkie a pragnieniem płaskiego brzucha się powiększał zrozumiałam, że czas najwyższy powiedzieć STOP. Cukier uzależnia a lato nie poczeka. Muszę czymś zastąpić słodycze.

Czym zastąpić słodycze?

Wiem, że ochota na słodkie mi szybko nie minie. Szukam zatem rozwiązań, które chociaż stopniowo pomogą mi nad nią zapanować. Wciąż tłumaczę sobie, że to jeszcze hormony a nie brak silnej woli i obżarstwo. Mam jeszcze nadzieję, że to mi się uda. Pora roku mi sprzyja, moc owocowych inspiracji napływa zewsząd i łatwo je przemycić do domu. Postawiłam na owoce, nimi mogę zastąpić słodycze. Zaczęłam od tych suszonych i kandyzowanych. Poszłam w koktajle z mlekiem i napojami roślinnymi. Bawię się i urozmaicam. Próbuję nowych rozwiązań, połączeń i smaków ale najbardziej czekam na truskawki! Czasem się waham, boję się jak to wpłynie na moje mleko, bo bardzo polubiłam mango i pomarańcze. A jeśli mam nimi zastępować czekoladę, to nie skończy się na kilkudziesięciu gramach dziennie. Niestety. Robię musli z większa ilością dodatków i nie ograniczam sobie porcji. Wiem, że jeśli nie zaspokoję swoich słodkich rządz znów sięgnę po kakaowe ulepki. A lato nie poczeka.

Jakie korzyści daje zastąpienie słodyczy?

Dzięki temu, że zeżarłam z szafki ze słodyczami już prawie wszystko, teraz będzie już tylko z górki. Skorzystają na tym też moje dzieci, bo już nie mają co jeść. Zapasy czekoladek wyjedzone do ostatka, nie został ani okruszek. Wiadomo, że dzieci uczą się przez doświadczenie i obserwację. Co z tego, że wiedzą, że słodyczy nie można jeść za dużo, skoro widzą ciągle matkę wyjadającą resztki czekolady jak wampir wysysający krew. Jestem już kilka dni na czekoladowym głodzie i jakoś żyję. Nie wierzyłam, że to się stanie ale może uda się małymi kroczkami. Chcę to zrobić dla siebie, chcę tego dla dzieci. Jednak słodycze to jest najlepsza rzecz jaką chciałabym im dać w nadmiarze.

Zastąpienie słodyczy owocami w 5 krokach

Zerwanie ze słodyczowym nałogiem to jakby nie patrzeć swego rodzaju dieta, a jak wiadomo powszechnie o diecie trzeba mówić! Najlepiej powiedzieć o niej całemu światu, wtedy głupio będzie się wycofać. Mówię więc co następuje, dla ułatwienia całego procesu:

  1. Jedz często mniejsze porcje. Nie doprowadzaj do uczucia głodu, bo po obfitym posiłku szybko przyjdzie ochota na słodkie.
  2. Próbuj powoli, jeśli nie uda się od razu to może jutro? Zastanów się czy pijesz odpowiednią ilość wody, odwodniony organizm może pragnąc słodkości jeszcze bardziej.
  3. Owoce najlepiej jedz w całości, zaplanuj porcje owoców jagodowych. Ostatecznie możesz ratować się koktajlami lub owocowymi musami.
  4. Uważaj na owoce suszone. Nie bez znaczenia jest proces ich suszenia. Najlepiej wybierać takie, które są suszone na słońcu i unikać tych, które są siarkowane. Taka informacja powinna pojawić się na opakowaniu. Owoce kandyzowane zawierają w sobie też sporo cukru.
  5. Możesz robić desery owocowe i dodawać do nich orzechy. Słodkie są np. orzechy nerkowca. Domowe musli też jest dobrym rozwiązaniem.

 

Czym zastąpić słodycze? zdrowe jedzenie Czym zastąpić słodycze? owoce w diecie dziecka Czym zastąpić słodycze? owoce i warzywa Czym zastąpić słodycze? Czym zastąpić słodycze? koktajle owocowe Czym zastąpić słodycze? owocowe musy Czym zastąpić słodycze? Czym zastąpić słodycze? Czym zastąpić słodycze? Czym zastąpić słodycze?

 

Kilka przepisów na zdrowe jedzenie:

 

Dobre Dla Dzieci – smaczny i zdrowy Krem Czekoladowy

I dlatego nigdy więcej nie zjem sklepowych lodów!

mojedwoje.pl/2018/01/odczarowac-cebule-karmic-dzieci-zdrowo-szczesliwie/

 

 

Powiązane wpisy
Komentarze

Dodaj komentarz

Korzystając z naszego serwisu akceptujesz ustawienia cookie. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zamknij